07 February 2012

Tips Blogger: Tempat Ping Blog

Kali ini aku nak share sikit pengetahuan aku dalam dunia blog. Apa yang aku nak share ialah tempat untuk ping blog. Bagi setiap blogger mesti nak bagi orang lain baca entri yang dibuat. Tapi macam mana nak bagi orang baca? Mudah saja dengan melalui ping. Sekarang aku nak sharekan tempat ping yang selalu aku pingkan blog aku.


Aku bahagi tempat ping pada 2 kategori. 1 untuk web dan lagi 1 untuk facebook. Senarai ping untuk web seperti dibawah :






Senarai untuk page di Facebook pula seperti dibawah:



Selain tu, aku cadangkan korang ping kan blog korang di twitter. Twitter adalah tempat yang baik untuk share blog korang tambah pulak korang ramai follower di twitter. Memang banyak traffic yang korang boleh dapat dari twitter. Korang pun boleh follow twitter aku di sini.

Ping blog memang penting untuk dapat tarik traffic yang tinggi. Makin banyak korang ping, makin tinggi traffic masuk ke dalam blog korang. Jadi, korang ada tempat ping lain yang tidak disenaraikan di atas boleh komen di bawah. Sharing is Caring :)





p/s: buat entri sambil dengar lagu Maher Zain. Saja bagitau.
Silakan tinggalkan komen dibawah. Segala komen akan diapprove secepat mungkin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...