14 February 2012

Sasaran Ranking Alexa 2012

Tahun ni aku berazam untuk bagi perhatian yang lebih pada dunia blog. Walaupun blog ni dah lebih setahun tapi disebabkan kemalasan untuk update, aku biarkan blog ni bersawang untuk berbulan lamanya. Tapi tahun ni aku akan berusaha untuk update walaupun tiada idea.

Bagi blogger, ranking alexa ialah 1 penanda aras untuk mengukur kemajuan sesuatu blog. Melaluinya korang boleh tahu URL blog korang berada pada ranking berapa. Makin tinggi traffic makin tinggilah kedudukan blog korang. Sebagai contoh di Malaysia site no 1 adalah Facebook dan no 2 adalah Google. Laman web ni memang mendapat traffic yang tinggi dari pengguna di Malaysia.

Jadi tahun ni aku memasang azam untuk tingkatkan kedudukan aku mengikut ranking alexa tangga ke bawah 2000. Boleh capai ke? Tak mustahil kalau aku kerap update dan mampu tambah follower blog ni.

 

Alexa

 

Sekarang ni kedudukan blog ni hampir ke 5000 dalam Malaysia. Untuk mencapai sasaran kedudukan 2000 blog aku kena potong hampir 3000 websites. Bukan tugas mudah dan aku akan terus berusaha. Aku harap korang bantu dengan menjadi follower blog ni dan ajak juga rakan-rakan korang jadi follower blog ni. hehehe

 

 

 

 

 

 

p/s: cuti makin habis…akan kembali sibuk dengan kuliah dan assignment.

Silakan tinggalkan komen dibawah. Segala komen akan diapprove secepat mungkin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...