19 June 2012

Masalah Berkaitan Domain Baru

Baru ni dapat domain percuma dari pak cik aku yang buka kedai komputer. Dia dapat domain percuma dari HP sebab pak cik aku ni banyak berhubung dan menjual produk HP. So, pihak HP pun bagi domain percuma dekat dia. Bukan satu tapi ada dalam lebih kurang 7. Time aku pergi kedai pak cik aku, pak cik aku bagi kat aku domain tu pasal tak pakai.


Domain percuma yang aku dapat tu jenama Sharksurf. Selalunya Sharksurf ni untuk domain business bukan untuk personal web. Bila sebut business harga dia pun bukan murah. Hampir Rm799 untuk starting. Tiap-tiap tahun RM 299 untuk renew domain.

Apa yang jadi masalah sekarang ni, aku tak reti nak bina web tu. Domain dah daftar tapi nak design web tu aku tak berapa nak reti. Nak setting DNS, PHP, FTP semua benda tu tak di ajar. Bila tanya pada admin Sharksurf diorang suruh ikut je apa benda yang telah di email kan pada aku. Diorang email kat aku ialah senarai web yang berkaitan dengan domain aku seperti control panel dan total web lite. Memang aku dah ikut tapi takda arahan macam mana nak ubah DNS, FTP semua benda tu. Aku yakin DNS dan FTP adalah benda penting untuk buat domain baru.

Jadi , aku nak minta pada sesiapa yang sudi tolong selesai masalah aku sekarang ni. Korang boleh email dekat aku adib920707[at]gmail[dot]com. Harap ada yang sudi tolong
Silakan tinggalkan komen dibawah. Segala komen akan diapprove secepat mungkin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...